Pengikut Awan

Wednesday, January 13, 2010

I believe I can Fly...

Adakah aku gila?

Statement yang paling kerap terngiang-ngiang di pelosok pemikiran. Bermain-main dalam fikiran. Apakah tindakan aku ini benar? Adakah aku ini siuman? Entahlah...memang sifat aku yang sering melawan arus...

Semuanya berpunca dari kehendak aku untuk meninggalkan bidang yang telah aku ceburi selama 10 tahun. Bidang yang meyakinkan ramai orang, tetapi aku perlu menarik plug sekarang. Bukan aku dilanda sindrom malas, bukan aku dilanda sindrom bosan...tetapi untuk mengenal erti kata kehidupan dari perspektif yang mungkin hanya puak-puak minoriti sahaja yang akan memahami.


Juga untuk 'lari' dari juak-juak yang selama ini 'menindas' emosi aku sedemikian rupa, yang 'membohongi' aku sekian lama dan mem'boneka'kan tubuh ku sesuka rasa. Juak-juak yang gah seantero dunia tetapi sebenarnya membelakangkan normality yang diamalkan oleh kebanyakan pemerintahan yang baik. Aaaaahhh....penat aku kalau nak bercakap apa yang benar di balik tembok gah itu. Aku tak mahu malu...tak mahu lagi malu setiap kali berdepan dengan bekas pekerjanya, tak mahu lagi malu dengan sindiran rakan seperjuangan yang gembira dengan aprisiasi yang mereka terima sedangkan aku...macam tiada nilai.

Nekad...aku nekad...aku mesti bebas. Aku mesti berdiri di atas kaki ku sendiri. Memakai baju tanpa rasa malu, kerana selama ini, tiada seorang pun yang bangga dengan tempelan logo mereka pada pakaian apabila berada di tempat umum.

Terima kasih tak ternilai kepada rakan-rakan yang memahami, yang memberi pandangan positif dan negatif. Kalian telah berjaya...aku baru nak bermula...


p/s: Emosi sungguh entri kali ini. Tak harap ada sesiapa yang paham. Aku dengan masalah aku, dikau jua ada masalah tersendiri...

3 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

...teratai biru... said...

~suka entri ini...

~lagi x paham,lagi saya suka bacaaaa...hehe.

~...adakalanya mengundur itu lebih payah drpd melangkah...

~salam ziarah

A. Hamid Halim said...

Itulah yang dinamakan berhijrah bang. Jangan silap simpang dah... hehe

Kona said...

jihad...?

Blog Widget by LinkWithin