Pengikut Awan

Sunday, December 21, 2008

Gam yang paling murah sekali...

Dah hampir 2 minggu aku tidak menulis disini. Hanya sempat merayau-rayau di blog rerakan sahaja. Memandangkan laptop aku yang telah 'kosong' setelah aku format daripada Microsoft 2000 ke Microsoft XP, tetapi aku tak punya software Microsoft Office.

Hari minggu sebegini banyak masa terluang untuk menatap paper. Tertarik perhatian aku pada tajuk dimukasurat 15 Berita Minggu. 'Asri kesal RTM haram siar lagu'.

Aku belum mendengar lagi lagu nyanyian Kopratasa dalam album 'Yang Benar Tetap Benar' tersebut. Tetapi ada disiarkan lirik sebuah lagu bertajuk 'Aku Bukan Musuh Harta' hasil karya bekas Mufti Perlis. Antara lain lirik lagu itu menyebut:

Ya telah kaya para pendusta,
syarat mereka lupakan yang esa,
harta awam semua dibekam,
hukum syaitan mereka bertuhan.


Hmm...aku rasa sekali imbas aku paham lerr kenapa lagu ni kena gam. Ada lirik yang merobek hati sesetengah pihak. Siapa makan cili dialah rasa pedas.


Takpelah...dah banyak gak yang kena gam kat media massa nie. Tapi lepas tu ditarik balik. Dengarnya Wan Norazlin pun dah boleh aktif balik. Rosnah Mat Aris pun dah keluar TV jugak. Kalau macam nie, bila laa nak ubah perangai buruk masyarakat. "Alah...aku kena tangkap khalwat ke, hisap dadah ke, kutuk Nabi ke...lepas nie pun boleh masuk tv balik. Apa ada hal...ramai yang support aku."

0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin