Pengikut Awan

Monday, January 31, 2011

Badminton vs Tennis...

Pagi yang masih dingin dibasahai hujan yang melimpah-ruah sejak beberapa hari yang lalu. Penjejak Awan tiada tempat nak mengeluarkan peluh apatah lagi berlatih hikmat-hikmat baru. Terperuk sahaja dalam stadium....Stadium Astro.


Semalam, di Terbuka Korea, nasib masih kurang baik buat Dato' Lee Chong Wei apabila tewas lagi buat kali ke-15 ditangan Lin Dan. Dato' tewas 19-21, 21-14, 16-21. Walau apa pun tahniah dato' kerana dapat juga bermain hingga ke final walau tanpa kelibat pemain single dan double dari negara kita. Juga ketiadaan Dato' Misbun di tepi court. Simpati pada Dato' Misbun. Orang yang banyak jasa pada negara. Teringat nasib yang menimpa Tan Sri P. Ramlee...bila membawa untung disanjung-sanjung, bila dah tiba dipenghujung, ramai yang nak tengok dia jatuh tersandung.

Apapun buat Dato' Lee Chong Wei...pesanan dari Penjejak Awan, wajah tu kasi ego sikit. Baru lawan gerun nak bertanding. Hehehehe...jangan marah Dato'.


Semalam dah diulas final wanita akhir Tennis Terbuka Australia. Dan semalam juga adalah perlawanan akhir Tennis Lelaki antara Novak Djokovik bertemu Andy Murray dan dimenangi oleh Djokovik 6-4, 6-2, 6-3.

P/s: Hati tak berapa tenang. Badminton tewas, Nadal pun tak main di final. Semoga tuhan melindungi mangsa-mangsa banjir di Segamat, Kluang dan Labis...bertenanglah...

0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin