Pengikut Awan

Tuesday, June 23, 2009

Cahaya Kasih

"Isteri orang ada emas berlian...isteri abang???"

"Isteri abang ada abang..."


Skrip yang aku rasakan cukup power!!! Sangat mendalam untuk difahami dan dicerap oleh segenap umat yang masih hidup sekarang ini. Di zaman wang adalah segalanya...kemewahan adalah yang terutama...dan bermegah-megah adalah cita-citanya.

Ya...skrip ini memang korang pernah dengar...dari drama Nur Kasih yang disiar di TV3 setiap Jumaat jam 9.00 malam. Bukanlah aku ini promoter TV3...cuma peminat kepada cerita terbaru ini. Dah bosan dengan cerita yang suka sangat menyebut duit berjuta-juta dalam skripnya, kisah orang yang kaya raya tapi pendengki...cheh...bosan...!!!



Aku melayari website promo Nur Kasih. Boleh tahan jugak. Walau cuma berlatar belakangkan kehidupan kampung dan sawah padi, tapi cukup menyejukkan mata. Teringat zaman kecik-kecik dulu. Kalau cikgu menyuruh kita melukis pemandangan kampung, maka yang ada mestilah rumah papan, kelapa sebatang, sawah padi dan dua tiga ekor burung kat kertas lukisan. Walaupun kampung sendiri tak ada sawah pun.

Walau apa pun, Penjejak Awan syorkan anda semua tonton jerlah cerita nie. Mungkin ceritanya agak berat...mungkin anda suka yang santai-santai macam drama Comel atau Bio-Nik (dah macam tiru Smallville pulak cerita Bio-Nik nih)...tapi apalah salahnya luangkan masa.

p/s: Kenapalah tak diulang tayang Seorang Tua Di Kaki Gunung atau Guru Yahya ke. Atau adaptasikan novel Jibam ke dalam tv. Atau Totto Chan Gadis Kecil Di Jendela.

1 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

cik ian@aH Lian~ said...

ceritanya menarik, kan?
latar yang indah.

Blog Widget by LinkWithin