Pengikut Awan

Thursday, November 20, 2008

Pernahkah berlaku pada anda?


Sedang aku duduk, terdengar suara dari tandas sebelah berkata: "Hai, apa khabar?"

Aku bukan jenis yang suka berborak dalam tandas nie tapi entah kenapa pulak jadi kat aku. Jadi, dengan tersipu-sipu aku menjawab: "Aku baik jer!"

Dan lelaki tersebut berkata: "So, buat apa sekarang?"

Apa kejadah dia tanya soalan macam tu? Pada masa tu aku mula rasa pelik, jadi aku pun menjawab: "Ooh...macam kau jugak. Tengah mengembara"

Pada waktu itu aku cuba menghabiskan 'urusan' aku secepat mungkin bila aku terdengar soalan dia: "Boleh aku datang?"

OK, ini dah memang pelik tetapi secara sopan hendak menamatkan perbualan tersebut lalu aku berkata: "Maaflah...aku terlalu sibuk sekarang nie"

Dan aku terdengar suara orang tersebut berkata dengan penuh kegusaran...

"Dengar sini. Aku akan telefon kau balik. Ada orang gila kat tandas sebelah yang sibuk menjawab semua soalan aku!!!"

0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin