Pengikut Awan

Monday, November 24, 2008

Aku hanya...seorang pendatang...

30 ribu pendatang asing ada di London (nombor belum di konfemkan lagi). Dan mereka adalah rakyat Malaysia. Kebanyakannya terus menetap dan bekerja dengan visa tamat tempoh.

Di Malaysia, pendatang asing dah menjadi bukan perkara asing. Indonesia, Bangladesh, Nepal sebut sahaja. Ada yang datang secara sah dan kebanyakannya tidak sah. Kalau disini, kita rasa tidak selesa dengan kebanjiran mereka. Bermacam-macam tuduhan kita lontarkan buat kumpulan seperti ini.

Tapi...kita pun sama jugak rupanya. Susahlah pihak imegeresen nak kerja lepas ni. Bukan maknanya tak boleh kerja, tapi kena tahan telinga lerr kena sindir."Pak!, kami ngaku Pak kami salah, tapi Bapak enggak boleh salahkan kami saja. Gimana dengan orang Malaysia di London tu? Mereka Boleh!!!Kami pun Boleh!!!"

p/s: Aku pun pernah jadi 'pendatang tanpa izin'. Aku ter'makan' jamuan untuk seminar TNB kat PWTC. Sedangkan jamuan untuk seminar DOSH kat tingkat atas. Malu giler bila orang tegur aku sebab orang perasan tag aku lain.

2 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Mr PenyuBiru said...

hahaha... pergh! mesti malu giler.
camne ko bleh tak perasan lak tu. ntah² ko memang sengaja apa, pasal TNB punyer makanan tak best kut.hahaha..

Hahn 3rd said...

dah tersilap...nak buek camnor...harap TNB halalkan...hehehehe

Blog Widget by LinkWithin