Pengikut Awan

Monday, February 7, 2011

Penjejak Kasih...

Selamat bekerja semula kepada mereka-mereka yang baru balik dari bercuti yang panjang. Diharapkan dengan cuti tersebut dapatlah refresh kembali mood kerja kita semua. Ingatlah, bagi yang kerja dengan orang, sekiranya gaji bulanan yang diterima sebanyak (contoh) RM3,000 sebulan, maka setelah ditolak hari Ahad, jumlah gaji anda sehari adalah sebanyak RM115.40. Dan jika anda 'mengulor' pada sesuatu hari...maka apakah RM115.40 itu boleh diterima menjadi darah daging?

Bagi Penjejak Awan, yang bekerja sendiri, maka kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Cuti sehari, sampai ke malam tak dapat makan...

Sedang lepak-lepak lepas makan, jenguk-jenguk laa 'muka buku'(Pesbuk) Penjejak Awan. Baru jer activate...tak tau nak cari kawan kat mana. Maka, tinjau-tinjaulah kultus-kultus Pedang Setiawan yang ada di alam maya ini. Mencari-carilah Badai, Arus dan Tanpa Nama. Dan tanpa ku duga...mereka ada di serata alam rupanya. Maka dengan rendah dirinya cubalah berdamping dengan mereka tempoh hari. Dan hari ini, dalam ramai-ramai yang cuba didampingi, adalah yang sudi berdamping. Penjejak Awan tak mengenali mereka, dan mereka juga sekelumit pun tak kenal siapakah empunya nama Penjejak Awan ini.


Terima kasih kerana sudi menerima aku...

P/s: Hai mambang tanah, mambang air, mambang api, mambang angin. Mambang berasal dari gunung si-mambang. Berdampinglah denganku wahai si-mambang. Hanya itulah pesanku wahai mambang!


0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin