Pengikut Awan

Sunday, January 30, 2011

Tahniah Pahlawan Merah dari Penjejak Awan

Pagi yang dingin kerna hujan tak henti-henti mencurah bumi. Malam tadi agak banyak pertandingan yang perlu ditonton. Sesungguhnya tiada hari tanpa sukan.


Bermula dengan Tenis Akhir wanita Australia Open yang dimenangi oleh juara baru Kim Clijsters menewaskan pemain China Li Na (3-6,6-3,6-3). Happy Chinese New Year Li Na.

Kemudian Piala Sumbangsih sebagai pembuka tirai Liga Super negara antara Selangor dan Kelantan. Apa keputusannya?...Malanglah kalau dah tengahari begini masih ada yang tak tahu keputusannya. Yaa...lihatlah rakaman gol-gol ini.

Jaringan Penalti Norshahrul Idlan Talaha


Jaringan menarik Piya

Tahniah Pahlawan Merah. Tapi yang bebal dan beruknya adalah sikap penonton kita. Permainan terpaksa dihentikan gara-gara letupan mercun dan balingan botol mineral ke arah penjaga garisan. Apa kejadahnya? Kalau penonton Indonesia yang buat, 3-4 hari masuk paper mengutuk perbuatan orang. Tapi laser ada jugak dalam padang malam tadi. Mangkuk hayun...mentaliti tahap ayam. Tapi ayam pun popular serata dunia dengan KFCnya. lu orang apa ada???

Sambil-sambil tengok Piala Sumbangsih, picit-picit jugak remote control tu menjenguk-jenguk Piala FA Chelsea dan Everton. Hmmm...seri 1-1. Saha menjaringkan gol awal dan kemudian disamakan oleh pemain gantian Kalou.

Habis sahaja Piala Sumbangsih, terus sahaja ke Qatar untuk Final Piala Asia antara Australia dan Jepun. Pada minit ke 109 Lee Tadanari menjaringkan gol tunggal perlawanan. Tahniah Jepun!!!

P/s: Lihat penonton tenis tertib jer, tepuk sikit-sikit, profesional. Tengok penyokong Chelsea Everton bersemangat, kadang-kadang menge'boo' player yang tak disukai. Tengok penyokong Australia (yang di katakan mereka berasal dari lanun) dan penyokong Jepun (yang dikatakan amat buruk perangainya masa serang Malaya dulu)masing-masing menyokong secara beretika. Penyokong kita???

0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin