Pengikut Awan

Saturday, December 5, 2009

Bafana bafana...

Uhhhhh....kelat bijik mata. Mengantuk tahap dewa. Gara-gara tidur lewat malam tadi menyaksikan Astro 811, Final Draw 2010 Fifa World Cup South Africa. Bermula jam 1 pagi dan berakhir lebih kurang jam 3 pagi. World Cup beb... 4 tahun sekali. Mesti tonton dari detik pengundian sehingga perlawanan akhir.


Pelakon Charlize Theron dan FIFA Secretary General Jerome Valcke telah mengemudi proses pengemudian malam itu.(Baru aku tahu yang Charlize Theron tu pelakon berasal dari South Africa rupanya).
South Africa memang satu tempat yang amat menarik. Aku pernah ke sana pada ketika berlangsungnya Piala Dunia Ragbi. Pedulik laa apa imaginasi orang bila menyebut mengenai benua Afrika. Sesungguhnya, siapa yang tak pernah pergi, takkan tahu apa-apa pun.

Keputusan undian Piala Dunia 2010 adalah...


Hmm...dua Group yang aku rasa 'maut' dan paling kritikal sekali adalah Group A yang mempunyai pasukan tuan rumah South Africa, Mexico, Uruguay dan France. Dan Group G yang terdiri dari Brazil, Korea DPR, Ivory Coast dan Portugal. Hmmm... Kaka, Drogba dan Christiano Ronaldo akan bertembung.

Jadi...siapakah yang akan menjulang dan mengarak piala Dunia keliling stadium nanti?

p/s: Seperti biasa...akan membeli jersi-jersi pasukan yang bermain untuk World Cup tahun ini.

3 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Tengku Speki said...

GO GO GO!!!
ARGENTINA
BRAZIL

Kona said...

huhu gambar charlize theron....i like!!

Hahn 3rd said...

Kona and Prof...You'll Never Walk Alone...

Blog Widget by LinkWithin