Pengikut Awan

Friday, October 30, 2009

Persahabatan Prabayar...

Zaman telah banyak berubah. Semakin lama semakin maju, semakin lama semakin membuatkan anda buntu...

"Apa kasta engkau untuk menjadi geng aku?". Soalan begini kita tak dapat mendengarnya, tapi kita boleh membacanya hanya dengan melihat bahasa tubuh (body language).

Aku agak terpesona dengan kata-kata seorang sahabat lama...

"As you get older, you will face many separations; your loved ones and friends will leave and the number increases. It used to be years before you lose someone, then months and now daily. It gets harder and more heart-breaking..."

Berbalik pada topik diatas, "Apa kasta engkau?"

Dulu, lebih kurang tahun 90an menginjak ke tahun 2000, standard untuk menjadi seorang lelaki macho atau layak menawan hati bakal ibu-ibu mertua biasanya diukur melalui aset yang anda ada iaitu; Rumah (tak kira walau anda sewa), ada kereta sebijik, ada motor sebijik dan ada Astro.


Ini antara standard yang diperlukan supaya anda menjadi popular dan jumlah kenalan juga dapat dikekalkan dalam jumlah yang sama.

Start tahun 2000, kegilaan terhadap handphone memuncak maka anda perlu sebaris dengan kenalan dan kekal dalam ranking popular. Untuk itu anda perlu ada handphone secanggih Nokia N series. Kalau ada N95 tu dah dikira hebat lerr...dan sebijik laptop yang boleh anda bawak kehulur kehilir.

Masuk tahun 2009 ini, anda perlu lebih upgrade lagi. Tiada kompromiiii....!!! Jika tidak, bersedialah dengan kutukan-kutukan tak hengat kengkawan. Untuk itu, siapkanlah duit kocek atau kad kredit dan pergilah shopping sekarang. Anda perlu mendapatkan Macbook Pro, Kamera SLR dan jugak iPhone (latest iPhone 3Gs).

Jika anda tidak mendapatkannya sekarang, maka jumlah kenalan anda akan semakin berkurangan sehari demi sehari. Tiada siapa akan komen wall post yang anda titipkan ke dalam FB. Dan jumlah balasan sms yang anda send to all akan juga berkurang...

p/s: Mana nak cari keikhlasan? Kencing pun kena bayar 30sen inikan pulak nak berkawan. Macammana kalau kawan tu dah mati nanti ye? Nak harap kengkawan sedekahkan Al-Fatihah...jangan mimpi. Maka terpaksalah keluar duit buat kenduri tahlil. Nak kan Al-Fatihah dihantar ke kubur pun perlukan duit...

7 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

bie@ayang said...

hua.hua..hua..
kkdng pikir ad btol gak..
dahsyt tol dunia skung...

Hahn 3rd said...

memang dasyat dan kejam...teddy dah complete?

Tengku Speki said...

wah wahh
betul la tu..!!!

Hahn 3rd said...

betul ke prof?aku lom complete lagi...adakah kita sama kasta?

Tengku Speki said...

sama la tuuu aku rasa.. hihihi

khasyikelvin_ said...

daku memburu kamera slr.
hahahaha kasta mane tuh?

Hahn 3rd said...

kasta paling tinggi tu cik ian

Blog Widget by LinkWithin