Pengikut Awan

Thursday, April 16, 2009

Taik ayam yang dah lama sejuk...

Kalau ianya berlaku...kerap kita mendengar alasan. Samada tak mengaku salah atau masih nak mengatakan diri mereka baik. "Yang buat tu seorang dua, tapi kenapa kami yang dipersalahkan? Kami patuh pada peraturan..."

Yup...memang lerr...tapi siapa tahu bila kita nak mati? Siapa tahu bas mana yang nak eksiden? Dan siapa tahu hari ni bas nak langgar siapa?

Kelmarin dengar berita bas eksiden dan penumpangnya mati. Hari ni bas langgar orang dan bukan penumpang pula yang mati. Apa dah jadi ni beb? Siapa nak tanggungjawab ni? Mana perginya undang-undang?

Saya percaya, kita terpaksa menarik tali pinggang keledar belakang apabila menaiki kereta. Bagus...ini undang-undang yang bagus dan aku setuju. Tapi, bagaimana yang dah ada lapan saman? LAPANNNNN SAMANNNNN..... Masih boleh bawak bas. Bukan sorang dua yang naik bas.

Apa semua ni? Mak sapa pulak yang akan mati lepas ni masa naik bas? Kalau mak pemandu bas yang eksiden tu takper laa...ni mak orang lain.

Aku rasa penumpang ada hak untuk periksa pemandu bas lepas ni. Sebelum naik, periksa rekod traffik, lepas tu suruh pemandu bas buat ujian alkohol, lepas tu check tubuh badan (mana tau ada kesan jarum suntikan), lepas tu check tekanan darah, lepas tu check pulak pemandu kedua dengan ujian yang sama. Semua tu dibuat dihadapan semua penumpang. Meter kelajuan pula dipaparkan disemua tempat duduk. Kalau laju, kita boleh kutuk dan hina pemandu dengan kata-kata kesat (kalau nak kutuk mak bapak dia pun boleh). Letak pula scanner mengantuk pada pemandu...kalau mengantuk keluar siren berbunyi "WOI...KALAU NAK TIDO BALIK RUMAH...JANGAN BUNUH ORANG LAIN!!!"



Memang mengarut idea bodoh aku ni...tapi kalau tengok keadaan yang berlaku sekarang...siapa lagi bodoh?

p/s: Wanita jangan naik bas sorang-sorang...nanti kena rogol. Ingat peristiwa yang berlaku dulu. Biar pemandu jadi ayam, tapi kita jangan jadi tahi yang hanya hangat bila dah terberak...tapi lama-lama sejuk. Biar kita jadi pisau...panas ker...sejuk ker...boleh kita sembelih ayam tu buat rendang

2 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

CS @ Mama AA's said...

sejak abes study kat utm blum ada naik bas express ni, tp klu bawa kete selisih ngn bas ni mmg geram je tgk diorg bawak laju2, siap bg lampu nak memotong lak tu....gereeemmmmmm jek

khasyikelvin_ said...

ceh sembelih ayam lak?
adeh la...

Blog Widget by LinkWithin