Pengikut Awan

Thursday, January 1, 2009

Selamatkan Palestin...Selamatkan Negaraku

Protes terhadap serangan terkutuk bangsa yahudi laknatullah keatas Palestin. Umat islam perlu bangkit bla bla bla....(ayat yang akan berulang dari bibir ke bibir sejak berpuluh-puluh tahun) malas aku nak taip.

Tiada penyudahan...Palestin terus teraniaya. Iraq dah hancur dan sekeliling liga arab hanya berdiam diri disebalik longgokan dinar hasil jualan minyak. Yang mampu dibuat hanyalah demonstrasi jalanan dan perarakan menghantar memorandum bantahan.

Di tahun baru ini...anak-anak muda negaraku...rentikanlah buat benda-benda bodoh. Kelak satu hari nanti, jika Negaraku itu sudah tidak boleh dinyanyikan lagi, kita senasib dengan mereka. Tingkatkan laa jati diri dan keimanan kepada Allah.

Anak muda sekarang semuanya pengecut-pengecut belaka. Kalau ada road block sanggup buat U-turn...itu bukan tindakan berani...itu bangang namanya. Bayangkan kalau kampung mereka diserang...adakah mereka juga akan U-turn? Jawapannya tentulah YA...

Sepertimana kebodohan mereka dengan melanggar undang-undang jalanraya dan menunggang tanpa lesen begitulah perumpamaan jiwa mereka yang melanggar jatidiri kepada negara dan hidup tanpa pegangan agama.

Apalah jadi kepada anak cucu kita nanti kalau majoriti rakyat akan datang adalah selemah itu?

p/s: Kenapalah aku tak pernah tempuh road block yang ada mat rempit menongkah arus. Kalau ada laa...memang aku akan purak-purak bukak pintu kereta. Bior diaorang eksiden. Cakap besor diaorang tu..."Aku setakat patah kaki nie dah biasa". So...apalah sangat kalau tercampak beberapa meter dan patah lagi kaki tangan tu ye tak? Err... polis nanti bayar tak ganti rugi pintu kereta aku tu??? Ahh...takperlah..aku ganti dengan duit aku sendirik...

1 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

khasyikelvin_ said...

good entry, good point..
hurm..
dunia...dunia...~

Blog Widget by LinkWithin