Pengikut Awan

Monday, December 8, 2008

Taik dan tongkeng ayam...

Baru-baru ini pengurus pasukan Sunderland, Roy Keane telah meletakkan jawatan apabila pasukan kendaliannya mengalami kemerosotan yang memalukan. Beliau mengambil keputusan tersebut secara serta-merta dan khabarnya hanya memaklumkan kepada pemilik pasukan secara SMS.

Perletakkan jawatan pengurus-pengurus pasukan EPL adalah perkara biasa. Mereka melakukannya kerana maruah pasukan. Kita sedia maklum, apabila pasukan tewas, kesalahan bukanlah 100% diletak di bahu pengurus. Pemain juga bertanggungjawab kerana mereka yang menendang, mereka yang menanduk, mereka yang berlari di padang. Tetapi, profesionalisme pengurus kelab-kelab di eropah adalah attitude yang berbeza dengan orang-orang di asia.

Sehingga entry ini ditulis, tak sekali aku lihat berita mutakhir di tv menunjukkan pihak pemaju di Bukit Antarabangsa atau yang benar-benar terlibat dengan projek di situ (termasuk mereka yang menandatangan kelulusan) tampil bertungkus-lumus di sana. Yang terpaksa berpeluh ketiak dan menjawab soalan (yang aku rasa berulang-ulang diaju kepada mereka) adalah pihak tentera dan polis.

Sehingga kini belum dengar mereka sedih mengalirkan airmata atas kesilapan diri sendiri. Mungkin kini mereka yang terlibat masih menjalankan projek-projek 'pembunuhan' besar-besaran seperti ini.

Seperti ayat yang tiba-tiba popular sekarang "Hangat-hangat taik ayam" aku rasa kena ganti dengan binatang yang lebih najis untuk mereka kerana aku pemakan ayam. Memang inilah senarionya. Semua bercakap berdegar-degar dan cuba menjadi hero sekarang. Tapi perhatikanlah isu tanah runtuh, isu kemalangan bas, isu mat rempit, isu pengkid dan beratus-ratus lagi isu. Apa dah jadi? Isu-isu ini cuma jadi menda basi yang kita terpaksa dengar...sekadar menyedapkan hati agaknya."Kita akan ambil tindakan sewajarnya"..piiiiirah mabuk!!!...mulut yang mengucapkannya itu tak ubah seperti tongkeng ayam lepas bertelur. Dah hilang sakit, senyap teruss..!!!

p/s: Kalau sekadar bekerja sebagai kerani, kita bercita-cita nak jadi pegawai, lepas tu nak jadi eksekutif, lepas tu nak jadi boss. Untuk apa? "Untuk menebalkan duit dalam poket aku laa...untuk apa lagi?. Orang-orang tu nak mati ker, nak tersepit ker, pedulik hapa aku!!! dia orang bukan mak bapak aku...hahahahaha...hahahahaha...ahhhh..pegi jahanamlah dengan orang-orang yang mati tu. Aku busy nie...nak gi jumpa sugar baby aku nih"

3 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Jard The Great said...

hehe..bola pon ade politiknyer ek..

paatz said...

hik3...hangat2 taik kambing kot

Anonymous said...

apa yg ko bebelkan tu ade betulnye. skang isu tanah runtuh tengah panas, seme org nak tunjuk hebat.bila isu ni dah sejuk, semenye seperti sediakala semula.

Blog Widget by LinkWithin