Pengikut Awan

Wednesday, December 24, 2008

Apabila parlimen ketawa...

Semalam aku penat giler...dari Muadzam dan sampai ke rumah dalam pukul 8.00 malam. Sebelum mandi aku hempaskan badan ke sofa dan tekan remote tv. Sempat jugak tengok Buletin Utama.

Tengah layan penat, tertarik dengan berita di parlimen. Usul pindaan undang-undang pencen. Dah lama jugak tak tengok ahli parlimen tergelak-gelak. Selalu tu maki hamun jer...Dalam sidang semalam ada menyebut tentang akta sedia-ada 'Jika suami berkahwin 4 dan jika isteri atau isteri-isterinya meninggal dunia, maka suami layak mendapat keempat-empat pencen dari isterinya. Jika suami pulak yang meninggal dunia, maka setiap isteri akan dibahagi-bahagikan jumlah pencen kepada 1/4 setiap seorang'.

Kalau tak dibentang di parlimen, mungkin ramai yang tak tau kot. Betapa beruntungnya mereka yang mempunyai isteri-isteri yang mempunyai pencen. Cerah masa depan...hahaha

Yang ruginya isteri lerr...dah laa hidup bermadu, duit pencen laki pun terpaksa dibahagi-bahagi. Siapa nak perjuangkan tu? Rasanya eloklah akta ini digubal semula bagi memberi keadilan kepada pihak wanita. Eloklah si suami hanya mendapat 1 sahaja pencen, iaitu dari kematian isteri yang pertama sahaja. Itu pun dah dikira banyak kerana tak perlu dibahagi-bahagi.

Kepada wanita yang serius untuk menceburi arena madu-madu nie...pikir-pikirkanlah...duit pencen pun dapat 1/4 atau 1/3 atau 1/2 jer...pastikan lerr kalau dibahagi tu at least dapat 2 ribu sebulan...barulah anda setuju nak join the club...betul tak?


p/s:Butang baju aku mana Pahhh...?!

0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin