Pengikut Awan

Friday, November 28, 2008

Perempuan sulung...

Aku berbual-bual dengan seorang kenalan ketika dinner di sebuah restoran tepi jalan. Biasalah kalau dah berborak, adalah sikit-sikit mengumpat. Tetapi umpatan yang ini agak lain sedikit. Teorinya agak boleh diterima dek akal. Sebab memang boleh aku nilai sendiri kebenaran kata-kata kawanku itu.

"Ko tau tak anak Zek(nama aku rahsiakan) tu yang sulung perempuan", kata kawan aku.

"Ye kerr...ramai betul geng kita yang dapat anak pompuan ek", aku membalas sambil menyedut teh ais.

"Hahaha...yelah..sebab geng kita semuanya kaki pompuan..hahaha", dia tergelak. Macam Mirnawan Nawawi pulak.

"Apasal ko cakap macam tu?", aku tanya kat dia.

"Kan orang tua-tua ada kata, kalau dulu bapaknya ada ramai awek atau suka tukar-tukar awek, nanti kalau bininya bersalin, anak yang first mesti perempuan", itu apa yang dia cakap kat aku.

"Heh...ye tak yer jugak ek", aku mula terbayang wajah kawan-kawan aku yang dah kahwin dan dah punya anak. Si anu pun anak first pompuan, si anu tu jugak pompuan, yang si anu satu lagi tu jugak pompuan..."Hahahaha....betul laaa...."

"Cuba ko tengok anak Uztaz (merujuk kepada seorang kawan kami yang alim), anak dia yang sulung lelaki, anak Man (bukan nama sebenar) pun yang sulung lelaki. Tu jenis time study dulu mana main awek", terang kawan aku.

Hmmm....memang macam betul jer teori tu...90% kawan-kawan aku yang dulu ramai awek, dapat anak sulung perempuan.

p/s: Jangan ler pulak lepas nie kalau yang isteri tu bersalin dapat anak perempuan, tuduh suami macam-macam pulak. Nie kisah aku dan kawan-kawan aku jer...mungkin suami anda tak macam tu. Mungkin kebetulan...

2 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Demo jerr said...

menarik gaks teori nie ^^

Hahn 3rd said...

Maybe betul...sebab org dulu-dulu ramai ada anak sulung lelaki, sebab zaman dulu mana ada cintan-cintun nie...

Blog Widget by LinkWithin