Pengikut Awan

Wednesday, November 19, 2008

Brutalazi...

Malam tadi, sambil melayan CM '08, aku menonton siri Dendam di TV3 jam 11 malam. Mungkin ceritanya dah sampai klimaks. Tapi aku rasa terlalu cepat pulak pembalasan dendam yang dibuat. Kalau dibanding dengan siksaan yang diterima selama bersiri-siri (atau bertahun-tahun), agak tidak berbaloi dengan 'hukuman' yang diberikan oleh Misya kepada penjaganya.

Agak banyak juga cerita-cerita melayu yang aku tonton. Banyak cerita jahat yang dibalas perbuatan jahatnya. Tapi aku terasa macam tak puas hati. Orang jahat memperlakukan kejahatan dengan penuh sifat kebinatangan sekali. Tetapi yang baik, terpaksa membalas secara baik dan berbudi bahasa. Itu kadang-kadang aku rasa tidak puas menonton drama atau filem.

Mamat Khalid yang menang anugerah pengarah terbaik, selalu melanggar logik hidup. Tengok sahaja filem Man Laksa part ending. Memang merapu. Serupa jugak macam Zombie Kampung Pisang.

Jadi...tak salah rasanya kalau watak baik menyiksa watak jahat dengan cara yang zalim. Buat apa kena ikut jalan cerita yang sama jer.Bilakah kita dapat tengok penjahat dibalas kejahatannya dengan cukup siksa selama berhari-hari? Barulah puas menonton.

p/s:Teringin jugak nak tengok penjahat dihiris suku dari cuping telinganya dengan pisau cukur, kemudian diperah pulak dengan sedikit lemon. Lepas tu toreh-toreh pulak badannya. Perah lagi dengan lemon. Ulang perbuatan tersebut selama 5 episod. Barulah kejam...hahahaha...

0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin