Pengikut Awan

Friday, November 21, 2008

Bond !!...James Bond..!!!


Akhirnya koleksi kereta James Bond aku complete hari nie. Agak lambat jugak aku nak kumpul model-model nie. Sebelum ini aku dah ada koleksi model Ferrari, juga dari promosi Shell. Biorlah apa orang nak kata. "Dah tua bangka pun masih nak beli permaynan". Tapi ini bukan permaynan. Aku takder lerr menolak atau mengheret kereta nie keliling rumah. Aku pamerkan kat dalam lemari kaca bersama koleksi-koleksi yang lain.

Proses pengkoleksian ini bukanlah serumit mana. Cuma perlu isi minyak di stesen Shell minimum RM40 dan layak membeli satu model kereta dengan nilai RM5.50. Secara matematiknya:

(RM40 + RM5.50) x 5 model = RM227.50

Itu tak termasuk beg koleksi bernilai RM60.

Agak bernas jugak idea Shell di kala harga minyak tak berapa stabil nie. Bayangkanlah...bukan aku sorang jer yang minat mengumpul benda-benda macam nie. Mungkin ada seribu atau 2 ribu atau 3 ribu penduduk di Malaysia yang ada minat yang sama.

Harap selepas ini dapatlah diteruskan promosi seperti ini lagi. Compare dengan syarikat petrol tempatan atau secara terus terangnya Petronas. Untuk dapatkan set culinary kena beli minyak enjin. Berapa orang lerr yang minat agaknya. Servis kereta takler sebulan tu sampai 2-3 kali. Aku beli laa jugak minyak enjin tu, tapi aku bagi kat sedara jer. Hadiah T-shirt Formula 1 Petronas tu aku ambik.

p/s: Tiap-tiap hari aku bukak tin Ali Cafe dengan harapan dapat menang 1 juta. Tetapi akhirnya tin-tin jer yang dah menimbun-nimbun. Kalau aku rajin sikit, mungkin dah boleh buat twin tower kedua.

0 TIUPAN ANGIN KE AWAN:

Blog Widget by LinkWithin